.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاري نخستين جشنواره مطبوعات قرآني كشور

مشاور قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: نخستين جشنواره مطبوعات قرآني كشور، سوم اسفند جاري در تهران برگزار مي‌شود.

حجت‌الاسلام والسملمين عليرضا سعيدي  در حاشيه بازديد از نمايشگاه عكس آيات در اين شهر، اظهار داشت: توجه به زيرساخت‌هاي فرهنگي و آشنايي هر چه بيشتر جامعه با قرآن معجزه جاويد پيامبر خاتم (ص) در شرايط فعلي كه آثار هجمه فرهنگي به وضوح نمايان است، يكي از مهم‌ترين وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به شمار مي‌رود.
وي افزود: براي رسيدن به اين هدف بايد در حوزه‌هاي شناخت قرآن و رفتار قرآني تلاش كرد تا جامعه به طرف كمال هدايت شود.
مشاور قائم مقام قرآني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از برگزاري نخستين جشنواره مطبوعاتي قرآني كشور در تهران خبر داد و گفت: در اين نمايشگاه روزنامه‌ها، مجلات مكتوب و الكترونيكي داراي مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حضور دارند.
وي افزود: مقاله و يادداشت نخست، تيتر، عكس خبري و گزارش تصويري، خبر، گزارش خبري، توصيفي و مصاحبه با موضوع فرهنگ قرآني جزو رشته‌هاي اين جشنواره هستند.
به گفته سعيدي، نفرات نخست در هر رشته، تنديس جشنواره، سه سكه تمام بهار آزادي، كمك هزينه سفر به مكه مكرمه و نفرات دوم در هر رشته لوح زرين، دو سكه تمام بهار آزادي و كمك هزينه سفر به عتبات عاليات و نفرات سوم در هر رشته نيز لوح زرين، سكه تمام بهار آزادي و كمك هزينه سفر به مشهد مقدس دريافت مي‌كنند.
وي ادامه داد: در بخش داوري در اين جشنواره نيز از داوران و پيشكسوتان مطبوعات در حوزه قرآن استفاده شده است و آثار با توجه به محتواي جامعيت مطلب و توانمندي نفرات شركت كننده در حوزه مربوطه ارزيابي مي‌شوند.
مشاور قائم مقام وزير ارشاد با اشاره به نقش برتر رسانه‌ها در ترويج فرهنگ قرآني در جامعه خاطرنشان كرد: رسانه‌هاي ديني در فضاي قرآن، نورانيت قرآن را به جامعه مسلمان معرفي مي‌‌كند.
وي افزود: هر چه انسان بيشتر با كلام قرآن آشنا شود و آن را بخواند و در آن تدبير و تأمل كند، فرازهاي بيشتري را درك كرده و قلب، روح و باطنش سعه‌ بيشتري پيدا مي‌كند.
سعيدي تلاوت آيات قرآن با زيبايي، ترتيب، تأمل و تفكر و تعقل و توجه به محتويات آن را سبب كاهش غفلت و افزايش بينش در انسان دانست.
وي با بيان اينكه راهكارهاي عملي قرآن براي برطرف كردن مشكلات اجتماعي و خانوادگي بايد توسط رسانه‌ها منتشر شود، افزود: رسانه‌ها بايد با انتشار راهكارهاي عملي قرآن و قرار دادن اين راهكارها در اختيار جوامع بشري و انسان‌ها به آنها كمك كنند تا در مسائل روزمره خود و در برخوردهاي فردي و اجتماعي از اين راهكارها بهره بگيرند.
رئيس مركز توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني بر ضرورت فرهنگ‌سازي در تحقق تربيت قرآني فرزندان، به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازي جامعه اشاره كرد و گفت: اگر رسانه‌ها امر فرهنگ‌سازي در جامعه را محقق كنند و وظيفه خود را در بحث تربيت قرآني در جامعه به خوبي انجام دهند، بسياري از معضلات فرهنگي برطرف مي‌شود.
وي با اشاره به وظايف مركز هماهنگي فعاليت‌هاي قرآني كشور اظهار داشت: بررسي مطالعه و برنامه‌ريزي به منظور توسعه و گسترش فعاليت‌هاي قرآني در سطح كشور، برنامه‌ريزي و ايجاد بستر مناسب براي رشد خلاقيت قرآني در كشور، تهيه، تدوين و تصويب طرح‌ها و برنامه‌هاي قرآني طبق سياست‌هاي كلي نظام را از وطايف مركز توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني عنوان كرد.
سعيدي تهيه ضوابط نحوه تاسيس مراكز موسسات و انجمن‌هاي قرآني، صدور مجوز و نظارت بر فعاليت‌هاي آنها، تهيه ضوابط و صدور مجوز نحوه برگزاري جشنواره و مسابقات قرآني، هماهنگي و تعامل با سازمان‌ها، نهادها، موسسات دولتي و نيز جلب مشاركت بخش غير دولتي در عرصه فعاليت‌هاي قرآني در داخل كشور را از ديگر وظايف مركز مذكور برشمرد.
رئيس مركز توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني خاطرنشان كرد: قرآن كليد و رمزگشاي بي‌بديل بسياري از مشكلات و كمبودهاي فرهنگي ماست و جا دارد تا تمام مديران فرهنگي كشور و كساني كه به نوعي بر گرايش‌ها و اذهان و افكار عمومي تأثيرگذار هستند، رسالت تاريخي و فرهنگي خود را با بهره‌گيري از تعاليم سعادت‌بخش قرآن محقق كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.579 seconds.